המחבלת הסתערה, האפוד חסם: הסתיימה חקירת הפיגוע

בנצי לייזרוביץ No Comments on המחבלת הסתערה, האפוד חסם: הסתיימה חקירת הפיגוע

כתב אישום צפוי מחר נגד המחבלת שדקרה שוטר של מרחב דוד בשבוע שעבר בעיר העתיקה בירושלים. בחקירתה במרחב דוד של מחוז ירושלים, התברר כי המחבלת רכשה סכין בחנות סמוכה עמה דקרה את השוטר ונוטרלה במהירות על ידו

צילום: דוברות המשטרה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חוקרי מרחב דוד של מחוז ירושלים, השלימו בימים אלו את חקירתה של מחבלת, פלסטינית תושבת אזור ג'נין בשנות ה-40 לחייה, לאחר שביצעה פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים בשבוע שעבר. עם סיומה של החקירה, הוגשה השבוע הצהרת תובע לבית המשפט ומעצרה הוארך עד לתאריך 14.9.23 לטובת הגשת כתב אישום ע״י הפרקליטות.

עוד באותו ערב בו התרחש הפיגוע, שיבח מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן את שוטר מרחב דוד על תגובתו המהירה והנחושה וציין בזירת הפיגוע: ״המציאות מחייבת אותנו לדריכות מבצעית גבוהה כל הזמן ותגובה מהירה. במקרה זה נטרול מחבלת שהסתערה וניסתה לרצוח שוטר באמצעות דקירות סכין. תגובת השוטר הייתה מידית, חדה ונחושה וכך גם של הכוח שהיה עמו. לצד המשך פעילות לסיכול טרור, עלינו להמשיך להגיב בצורה מהירה, מקצועית וחדה אל מול איום ״המפגע הבודד״, שפוגש אותנו בחודשים האחרונים לעיתים קרובות בדמות נערים צעירים, ובמקרה הזה- מחבלת בשנות ה-40 לחייה".

מפקד המחוז בזירה | צילום דוברות המשטרה

כזכור ביום שני (4.9) מעט אחרי השעה 21:05, הגיעה המחבלת בסמוך לשער חוטה בעיר העתיקה כשפניה היו מכוסות, הסתערה ודקרה שוטר של מרחב דוד שהוצב במקום, באמצעות סכין שאותה רכשה קודם כן מחנות בעיר העתיקה. השוטר שלא נפגע מהדקירה הודות לאפוד המיגון שעטה על גופו וספג את הדקירה, הגיב מיד תוך שהדף את המחבלת לרצפה ונטרל אותה בכוח. כוח משטרה ומג״ב שהיה בסמוך, השתלט עליה יחד עם השוטר ועצר את המחבלת.

כוחות משטרה גדולים בפיקוד ממ"ז ירושלים הוזעקו לזירה והחלו באיסוף ממצאים, ובזירה נתפסה בין היתר הסכין עמה בוצע הפיגוע. המחבלת שנעצרה, הועברה לחקירה במרחב דוד.

במסגרת החקירה, התחקו חוקרי מרחב דוד אחר מסלול תנועתה של המחבלת בשעות שלפני הפיגוע, עת הגיעה אל חנות כלי בית שם רכשה פינג'ן קפה ואת הסכין שעמה ביצעה את הפיגוע. לאחר שיצאה מהחנות, השליכה את הפינג'ן לפח. העבירה את הפלאפון האישי שלה למצב "טיסה" ומסרה אותו לעוברת אורח, שאותה אינה מכירה. בהמשך, נכנסה להתפלל בהר הבית ולאחר מכן ביצעה את פיגוע הדקירה במטרה להפוך ל"שהידה".

רס״מ ע׳ ממרחב דוד, שנדקר באפוד ונטרל במהירות את המחבלת בכוח שיחזר באותו הערב: ״במהלך משמרת בעיר העתיקה בשער חוטה, הסתערה לעברי אישה והחלה לדקור אותי באזור המותניים בחוזקה. מיד הבנתי שמדובר במחבלת. לא ביצעתי ירי כי היו במקום באותה עת עוברי אורח. הדפתי אותה בידיים וברגליים והשתמשתי בכוח בכדי לנטרל אותה. הסכין נשמטה מהיד שלה, וכשהיא הייתה מרותקת על הרצפה וחלפה הסכנה, אני וצוות מג״ב שהיה בסמוך אליי השתלטנו עליה ועצרנו אותה. הבנתי שהאפוד שמר עלי ומנע את חדירת הסכין לגופי. אני ויתר שוטרי מרחב דוד שפועלים כאן נמשיך לפעול נגד מחבלים ומחבלות ולשמור על הביטחון״.

video
play-sharp-fill


0 תגובות